Thursday, January 8, 2009

Pengapit takde kursus… (27.12.2008)

Thursday, January 8, 2009











Assalamualaikum


First time aku jadi pengapit perempuan, fuh….. kelam kabut juga aku dibuatnya… yelah, bayangkan majlis bersanding orang lain aku tak pernah menghayatinya sepenuh jiwa… hahahaha padan muka aku… tak tau step-step orang bersanding… tiap kali orang kawin aku cuma datang makan nasi minyak n then blah jer…. hahhaha


Tapi kalau diikutkan hati dan perasaan… aku yang lebih nervous berbanding pengantin perempuan kat atas pelamin tu… muahahahaa…. Kalut betul… bley plak aku tanya kat pengantin perempuan masa tgh tggu pengantin laki… “Anan, pasni kena buat apa ek?...” hahahaha pastu aku tanya lagi, “eh, nak tutup muka sampai bila ni?...” huhu manalah aku tau nak tutup muka pengantin pempuan smpai bila…


Hum, sebelum Anan bersanding… aku ada tanya Anan gak apa tugas pengapit ni… apa perjalanan majlis ni… tapi dia pun dua kali lima gak ngn aku… tak berapa tau step-step bersanding… hahhahaa Nasib baik pak andam tu tolong guide kan kitorang… kalo tak haru biru majlis tu….


Nak tengok gmbr kitorang??? Hehehe ada kat atas ni… See? Eeka yang kalut jaga kain pengantin pempuan… muahahaha taubat aku pasni… kalau aku sempat kawin, aku takmo pakai baju yang kain sapu lantai cmtu… lagi satu… kena sediakan kipas angin mengadap pengantin jer… huhu panas giler atas pelamin… (P/S: sori Anan… hehehe… sebab susah nak bergerak ke sana ke mari… ) Setelah aku mengalami sendiri pengalaman jadi pengapit ni… baru aku sedar banyak gak tugas si pengapit ni… Antaranya:

1) Berkepit dengan pengantin pempuan ke hulu ke hilir setiap detik stiap saat….
2) Tolong lapkan peluh di dahi, atas bibir… hehehe
3) Tolong susun hadiah yang kawan-kawan bagi.
4) Tolong bagi hadiah khas utk kawan-kawan…
5) Tolong pegang ujung kain pengantin…
6) Tolong apa yang patutlah… dipendekkan cerita… macam hulurkan lauk masa atas meja makan… al maklumlah.. Raja sehari ni kita kena layan macam betul-betul RAJA… hehehe

Hish… aku paling lemas bila orang tanya… bila plak giliran pengapit ni? Waawaawaa….
Nak tau apa jawapan aku? Hahaha Senang jer… “Lambat lagilah mak cik… tggu da keje… ” takpun aku jawab camni… “Hum, tanyalah mama… ” hahahhaa kebetulan mama ada depan aku masa tu… suma orang gelak… malas aku pikir pasal kahwin ni… diri aku lagi tak terjaga… inikan plak anak laki orang…. Hahahhaa kurus kering la nanti klo kawin ngn aku… sbb aku tak reti masak… Huhu tengah belajar masak la ni… kat uma.. takut minyak panas yang meletup-letup sebenarnya… Fail betul aku klo goreng ikan atau ayam… hahhaa kena ada perisai yang cukup… pakai topeng ker.. pakai pembalut kain kat tangan ker… macam nak berperang… hehhee


6 comments:

haza said...

Eeka.. ade org kate sape jd pngapit kawin lmbt. hehe. =p

eeka said...

assalamualaikum
to shaz haza:
banyak cantik muka ko...
sampai hati ko doakan aku kawin lambat huhuhu
takpe... tgk r nt sapa kawin lambat,... ekekkee

Unknown said...

huh seramnyer jadik pengapit!!!! sy kene jd pengapit tok spupu plak bln12 ni...adehhhhhh xreti nk sopan2 lap peluh, cedok kan lauk nihhhh huhuhuhuhuuuuuu 2la pkai ckp boleh jek pdhal slh bc msg haaaa nyesal xsudah

eeka said...

assalamualaikum
to heartless: hehehe takpe... dia kan raja sehari.. kita kena layan dia mcam tuan puteri la masa dia kawen.. hehehe good luck! =p

CoOkiE MoNSter said...

cam bessst jer ko jdik pengapit nh? hehe...

eeka said...

hahaha
to cookie monster: mmg best pengalaman jadi pengapit nih... tapi jeles r kawan kawen awal.. wawawa