Sunday, May 23, 2010

apa itu CINTA?

Sunday, May 23, 2010

Assalamualaikum

Tatkala orang mula berbicara soal cinta, hati mula berbisik "sunyi"...
Tatkala orang mula asyik dengan teman, hati mula berbisik "sayu"...
Tatkala diri sendiri mula memungkiri janji sendiri,
Maka seluruh badan mula binasa......

Apa itu CINTA?

Bagaimanakah yang di namakan CINTA?

Semua persoalan ini selalu berputar-putar di segenap ruang pemikiran saya...
Sehingga hari ini, persoalan ini masih belum terjawab...
CINTAkah saya padanya?

0 comments

Sunday, May 16, 2010

Happy Teacher's Day to my PAPA

Sunday, May 16, 2010


0 comments

Sunday, May 9, 2010

Kesah EEKA tercekik masa makan Chinese Cuisine...

Sunday, May 9, 2010

Assalamualaikum...

Tersebutlah alkisah pada tarikh 7 may 2010.. eeka kuar g dinner dengan pakaian baru bertemakan hitam dan putih bersama-sama rumate, kak lieza n housemate... teman serumah tak sebilik... iaitu fyza... ehhehee

Da sampai separuh jalan dekat ngan mydin baru kitorang teringat hadiah yang sepatutnya dibawa tertinggal di bilik eeka... hadiah untuk bertukar-tukar masa dinner tu tertinggggall.. huaaaaaaaaa

Dah ler kitorang bertolak lambat.. kul 7.30 mlm baru bertolak... jalan jem lak.... majlis kul 8 mlm start.... adoyai...

Di sini dah dua kesilapan kitorang wat... dah ler kitorang ni dak2 baru... kat ofis tu.. pulak tu.. dorang sampai tunggu satu jam baru nak start majlis... kesian BOSS kitorang... Mr. HARA n MR. RUSLI... terpaksa tunggu anak buah sampai.. apa la nak jadi ngan kitorang nih.. ekekekkee manja sangat... hehehehee

Pasal tercekik tu.. bila time makan.. i pun dengan perut lapar... amik la makanan tu... makanan tu macam acar buah.. tapi yang ni disagat-sagat halus n panjang-panjang.. so i pun telan la dalam mulut... masyaALLAH... rasa leh la tahan sedap masam-masam.. tapi tiba-tiba sampai kat kerongkong... ada la sehelai timun tersangkuttttttttttttttt.............kat salur tekak tu.. adoyai.. merah mata menahan sakit... rasa macam nak korek kat situ.. tapi memandangkan tu meja ala ala VIP... huhu terpaksa la minta diri g toilet... huaaaaaaaaa,... time tanya waitress tu.. sempat lagi kak lieza tahan... " eeka jangan g toilet dulu, saing akak nanti yerk..." time tu... mata eeka da berair tahap cimpanzi kot.. hahaha tak tahan.... rasa takleh bernafas pun ada...

Pastu sampai toilet.. eeka try korek keluar makanan tu... tapi takleh da tersangkut.. mak aih.. time tu.. rasa serik pun ada... makan main sental jerk.. huhu pastu.. eeka telan jer... slow.. slow.. 5 minit kemudian... kak lieza n fyza datang toilet... fyza tanya... "kau rasa tak apa yang aku rasa tadi? " rupa-rupanya si fyza pun mengalami perkara yang sama macam eeka... hahahahaa ntah paper la... =p

0 comments

Saturday, May 1, 2010

Lokasi: RUMAHKU... Syurgaku... hehe

Saturday, May 1, 2010


Assalamualaikum

Dam dim dum bunyi mercun... hatiku riang gembira... berbunga-bunga disamping keluarga yang tercinta... chewah! happy giler bunyinya... hahahaa

Sambil melayan lagu akan tiba nyanyian alif... ehhehee...

Hey hati ku..
Selalu
mendambakan cinta namun tak kunjung tiba

Hatimu itu
Seperti apa yg ku mahu selama ini

Am Em
Ertikanlah pagi ku yg kaku tanpa kamu

C/o
Kau ku cinta
Engkaulah yg ku puja
Tertunggu selama ini takku jumpa
Dgn mu ku di lamun indah
Ku harap cinta akan tiba di hati kita..

Lihat kamu
Tak ku sedari
Waktu dh mulai tinggalkan ku

Kau kau kau
Buatku lupa mengapa ku disini pada mulanya..

Ertikanlah malam ku yg sayu dingin tanpamu

Setiap hari bersama mu
Ku ingin selalu dekatmu
Ku hitung saat dan waktu
Hingga hari esok kembali lagi

Written By: Amylea
Lyrics By: Amylea

Layan giler lagu ni... sambil makan mee maggi adik perempuan masak... arni... hehehe cedapppppppp.... =p nak harapkan kakak dia ni masak.. huh, kem salam... hahahhaa =p rajin goreng frankfurter ayamas hasil jualan kak jehan ada la... hahahaha =p



0 comments